Nu ska jag skriva om hur mycket jag för tillfället hatar mitt liv.

Hela helgen har jag suttit med ett fördjupningsarbete om de tre religionerna islam, kristendom och judendom. Seriöst. Jag blev förbannad, sen grät jag lite, sen skriv jag lite mer och sen somnade jag. Ungefär så såg både lördag och söndag ut för mig. På måndagen var jag klar med fördjupningen, underbart bra - eftersom måndagen var arbetets deadline-dag. Problemet var bara att ett till fördjupningsarbete skulle lämnas in samma dag, nämligen filosofi. Jag  (tjejen med framförhållning) sätter mig och börjar skriva arbetet klockan 15.20 samma dag. 23.30 var jag klar - och fördjupningen sög. Den sög från början till slut, den sög så jävla mycket. Jag är bombsäker på det. Ångestladdat skickade jag slutligen in arbetet i alla fall, väl medveten om att IG-varning väntar. 
 
Jag hade sån ångest att jag inte kunde sova trots att jag var svintrött. När jag vaknade imorse hade jag fortfarande ångest och ville verkligen inte gå till skolan, sååå, jag skolkade första lektionen for the first time in my life. (så jävla badass) Typ. Sen blev jag pussy åkte jag till skolan, men inte för att gå på lektionen, utan för att gymma. Det var det enda som ägde med skoldagen. 
 
Efter skolan åkte jag hem till Mr. Hjärtmyr, Gustaf Hjärtmyr. Han hade lovat mig att hjälpa mig med min naturkunskaps-labbrapport. Jag tolkade det som om han skulle säga exakt vad och hur jag skulle skriva, och jag skulle sitta bredvid och anteckna. När han ville att jag skulle försöka analysera lite själv fick jag endast fram "cellen blev mindre rosa när man hällde på salt". Ah, inte så formellt, om ni förtstår vad jag menar. Så jag rent av tvingade ut orden ur munnen på honom medan hans mamma stod bredvid och skrattade "Josefin, du får trösta dig med att man faktiskt inte kan vara bra på allt." Innan det hade vi fördröjt plugget med något man skulle kunna kalla mackätar-tävling. Nej men seriöst, typ 5 mackor, 7 glas mjölk och en kopp te fick vi i oss under loppet av ca 20 min. 
 
Efter att jag (Gustaf) skrivit labbrapporten föreslog han att vi skulle åka ut och sladda med hans bil. Jag tänker inte nämna att vi hamnade i diket (och fick ringa dit hans bror) för han har dödshotat mig. Så, låt oss bara säga att vi sladdade och hade kul utan problem.

Sen åkte jag hem och tänkte lägga mig i min nybäddade säng, nyduchad och med ett nytt avsnitt av oth. SJÄLV-JÄVLA-KLART funkar inte avsnittet. Just det avsnittet. Så nu sitter jag i min säng och är arg i stället för lugn och harmonisk, som från början var min tanke. 
 
Tänker fortsätta med det tills jag somnar. 

Hoppas ni alla har det lika dåligt!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0