Dagens händelser

Idag hade vi bara en lektion. Filosofi, vi pratade om meningen med livet. Helt plötsligt fick jag syn på en liten silverfisk som kröp runt fötterna på min lärare och viskade därför detta till Matilda varpå hon utbrister: åh! en silverfisk! Hela klassens uppmärksamhet riktades därefter åt silverfisken. (fan! hur kan jag berätta detta utan att framställa vår klass som en särklass?)
 
I alla fall, min lärare lade även märke till fisken. Jag baaaad som fan om att hon inte skulle döda den. Men vad gör hon? Ställer sig med foten på stackars lilla silverfisken och vrider till - MED FLIT! Ni som känner mig förstår då hur ledsen jag blev. Aldrig har mitt ansikte gått från så tort till så blött på så kort tid. Jag baaa grät. Ni vet även hur mycket jag hatar, avskyr och är skitemot folk som dödar djur. Spelar ingen roll att det bara var en silverfisk, jag bara tål inte sånt. 

På tal om silverfiskar så gav jag en sådan till Sara i födelsedagspresent när vi var runt sex/sju-årsåldern. Jag hade hittat den på mitt badrumsgolv och lagt den i en matlåda som jag pyntat med stenar och växter. Kan även tillägga att hon blev skiiiiiitglad!
 
Nog om silvriga små söta fiskar. 
På eftermiddagen idag åkte vi in till Örebro på Universitetsmässa. Plockade enbart på mig en massa informationsblad om au pairarbeten och volontär-resor, samt fyllde i en massa "vinn en Ipad/Iphone"-blanketter. Snackade självklart med några universitet. Enligt Örebros lyckokakor ska jag bli psykolog. Spännande!
Gick även en sväng med Matilda i affärerna, blev en transparant militärblus för mig. Naahaajjjss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0