en liten söndagsmorgon

Vet inte vart jag ska börja med tanke på att det har hänt mycket sedan jag bloggade sist. Vi kör en snabbgenomgång (för min egen skull. vill kunna gå tillbaka om ett år och läsa om vad jag sysslade med vid denna tid på året).
 
Från måndag - torsdag körde vi 12 stycken shower, det var för olika skolor, för allmänheten, för lärare, för kommunen och för vår skola. Det var sjukt sorgligt på Torsdagen då vi hade kört vår sista show och lärarna tackade oss treor för dessa tre år. Nu gör vi aldrig mer en show på Alléskolan.
 
När vi roddat scenen fick vi smörgåstårtor och hade sedan julklappsutdelning. På kvällen åkte jag till Lisa och umgicks med henne och Tove. Mina favoritsystrar.
 
På fredagen var det utgång. DeN blev väldigt jävla bra. Nuff said. Jag sov hos Linn, vi låg vakna och pratade tills klockan 04.00. Morgonen därpå hade vi ställt alarmet på 11.00. Vi duschade och åt frukost, sedan körde hennes farfar in oss till Marieberg, för vi ville handla julklappar. Där var det kaoz. En kilometers bilkö in och likaså ut. Efter 40 minuter där inne gav vi upp. Det var kaoz-mycket människor, så hennes mamma hämtade oss. Låg döda i hennes soffa resten av eftermiddagen. Min buss gick 17.20 och kom fram till Askersund 18.30, då åkte jag raka vägen till farmor. Min 6-åriga kusin hade suttit i 7 och en halv timma och väntat på att jag skulle komma dit så vi kunde leka, and so we did.

Idag har familjen hjälpts åt att städa huset. Har haft Coldplay på i bakgrunden, wiie. Min bror ringde, han och Jessica skulle åka buss till något nytt ställe där de skulle fira julafton.

Senare ska jag, mamma och pappa klä granen och mysa.
 
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0