allt lyftande av instrument (mm) gav mig träningsverk. INTE OK.

Nu kommer ett lång inlägg, för jag har en hel hög med ointressanta meningar cirkulerandes i mitt huvud. kan börja med att säga att jag just nu sitter i tvsoffan med en handduk lindad runt huvudet, i bara underkläder, och med en blicken flackandes mellan tv- och dataskärmen. Känner mig en aning fulare än Julia Roberts som just nu står för underhållnigen på Canal+ Action, i filmen Oceans Eleven. Jag har ännu inte orkat trycka i mig någon frukost, jag insåg att detta beror på att jag inte orkar resa mig ur soffan för att skärna brödskivor och hyvla ost. Ibland är jag lite för lat. eller bara för bekväm under min filt.

Igår:

Jag hämtade upp Tea, Fanny och Christoffer i skolan och åkte hem till Fanny. Vi hann ungefär bara byta om och spela igenom några låtar. Sen var vi tvugna att brumma vidare till Mc Donalds!





Spelningen igår gick bra men resten av arrangemanget var kaoz. Vi hade stämt träff utanför musiksalarna klockan 18.00, då skulle vi packa in instrument mm i våra bilar och köra bort det till restaurangen som ligger i Hallsbergsgallerian. Men dessa män som skulle låsa upp åt oss var fucking 40 minuter försenade. Vilket innebar att vi hade 50 min på oss att packa in i bilen, transportera, packa ur, rigga upp och soundchecka. Medan vi väntade satt vi våra kalla bilar och var arga.




Vi framförde våra låtar, fick middag och efterätt och sen var det bara att packa in allt och köra det tillbaka till musiksalarna på skolan. Fast näää, så enkelt var det ju inte. För precis när vi skulle låsa upp kom något snille på att alla skolans dörrar är larmade efter klockan 20.00. Så vi stod där i snöblasket med bilarna fulla av instrument och hade ingenstans att lägga det. Vi fick vänta, ringa runt, vänta ännu mer. Sisådär en halvtimma senare kommer vi på att det går att larma av dörrarna och tjooooohej. krångel! 



tillslut ordnade det sig. vi kunda packa ur och åka heeeeeem till mitt kära Askersund! ♥

Idag ska jag gå på Askersunds manskörs jubelkonsert, med Nanne Grönwall som gästartist. Tror det kan bli bra! och senare blir det födelsedagsfest för Tove och Cecilia med Hawaiitema! Får se vad vi kan hitta på för utstyrsel. Hoooho, tror detta kan blir en awesome dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0