Helg. En bra sådan

Trots mitt för tillfället tragiska (då syftar jag på alla tusen skolarbeten) liv har jag haft en fruktansvärt bra helg.

I fredags var jag helt ledig från skolan. Låg inomhus stora delar av dagen och skrev på filosofianalysen, just filosofianalysen kanske inte hör det det fruktansvärt-braiga, men att vara ledig är något som uppskattas. När jag kände mig nöjd blev jag tvungen att ta mig ut på en promenad för att rensa tankarna, man blir knäpp av filosofiskt tänkande. Solen var sådär asorange, det regnade löv över hela vägen och jag spelade Hudson Taylor och Paolo Nutini i hörlurarna. Det var apnajs, om man nu kan uttrycka sig så. Det var även så kallt att tre bilar stannade mig under min 40 minuter långa promenad och frågade om jag ville ha skjuts hem, en av dessa hade jag aldrig sett förut. Skumt.

När jag kom hem hann jag bara duscha innan Gustaf knackade på dörren. Han ville ha hjälp med sin pianoläxa så självklart ställde jag upp. Han skulle lära sig G och D. Jag lovar, det tog över en timma. Jag satt bredvid och skrattade åt hans omusikalitet. Förlåt Gustaf. Bör dock tillägga att han i slutet av kvällen nästan kunde hela låten, så jag var väl inte helt kass som pianolärare.
 
Vi åkte in till Askersund och handlade diverse onyttigheter som vi sedan åt framför x-factor. Guld kväll.

På lördagen ringde alarmet vid nio, jag packade min bikini och åkte sedan för att hämta upp Sara och Lovisa. Spenderade förmiddagen med dom inne på Gustavsvik. Det var också guuuuuuuuld. Vet inte hur många liter vatten jag svalde under dagen eller hur många blåmärken vi samlade på oss sammanlagt men det var så värt det. Gustavsvik är underskattat.

På kvällen mötte jag upp Elin, Jocke, Lisa och Oskar utanför Ica i Askersund. Vi handlade två pizzakit, såser, chips och julmust som bara fan. Sen åkte vi hem till mig och lagade de godaste pizzorna, dessa dränkte vi sedan i mangoraja och kebabsås. Låg resten av kvällen i högar framför tvn och sippade mellan tio olika filmer. Den enda vi såg helt och hållet var 500 Days of Summer - och den var g g g g guld. Oskar och jag drog även fram GH-gitarrerna och spelade tills de andra inte ville höra mer. Sweet Child Of Mine, nostalgi. Jag ägde. Elin och Jocke åkte hem runt tolv och vi andra såg en till film. Oskar såg en till film, i alla fall. Jag fick åka och hämta min bror och hans tre vänner från en fest, de fortsatte sedan festandet hemma hos oss tills femnollnoll imose. Jag och oskar blev itvingade varsin Strårom-shot innan vi la oss, lisa också egentligen, men hon vägrade efter att ha sett vår reaktion. Smart.

Imorse fixade vi brakfrukost med kokta ägg och kaffe. Mina vänner begav sig sedan iväg strax därefter, sedan dess har jag legat i min säng kämpat emot min migrän samt läst några sidor i religionboken. För första gången på veckor tycker jag att ett skolarbete är intressant. Får se om jag känner samma sak efter provet imorgon.

Det var allt. För övrigt ser jag fram emot tisdag, det ska bli SÅ JÄVLA BRA!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0