Dagens lucia bestod av syrebrist och fula danser!

Aaa, idag körde vi alltså vårt nionde och sista luciatåg för i år. Under nästan hela luciat stod lärarna (som står i båset bakom publikens ryggar) och dansade åt oss, eftersom vi står vinklade ditåt så vi ser dom. Detta resulterade i en hel del fnittrande esteter i luciatåget!

När sista låten var sjungen och vi skulle börja på Sankta lucia igen för att gå ut så märkar jag att Elin står och vinglar bredvid mig, hon försöker blåsa ut sitt ljus. Fort som attan släcker jag mitt för att försöka hjälpa henne av scenen, men så långt hann vi inte.. Hon faller ihop mitt på scenen i min famn, Anders (lärare) hade också hunnit fram för att ta emot henne, sen satt jag där med en avsvimmad Elin i knäna en stund tills hon vaknade till och kunde ta sig ut på egna ben. Alla andra fortsatte sjunga som om inget händ, måste sett rätt kul ut ändå. Började nästan gråta just då men efteråt skrattade vi som tusaan

That's all. Bye

Kommentarer
Postat av: gustaf hjärtmyr

Det är inte varje dag Elin faller för dig josse!

2011-12-20 @ 22:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0