I even hate my favourite song

Hej fina människor. Nu jag en hel del på hjärtat, både textrader och bilder. Känner på mig att detta inlägg kan bli långt, så jag slår på lite julmusik a la Mr. Bublé under tiden jag skriver. Mysigt. 
 
Vi börjar med fredagen
Pensinärsligan var igång även denna helg. Såhär var det, för exakt ett år sedan var vi ett gäng hemma hos Christoffer och bakade knäck, pepparkakor och lagade tacos, detta tänkte vi nu göra till en tradition. Dock var vi inte hemma hos Chrizze i år, utan hos mig, dessutom var vi några + - , men ni fattar grejen.

Först kom Lisa med en bil full av skitungar, det var Richard, Tove, Ellen och Martin. Sedan kom Linus - med sig hade han Tea, Markus och Christoffer. Direkt slog vi på julmusikslistan (christmas lights 20 gånger om, tills de andra vägrade lyssna en enda gång till) samtidigt som vi tände brasan och lagade tacos. Det var exakt lika mysigt som det låter. 

 
Drog på mig tomtemössan och försökte mig på en flirtig blink. Misslyckades totalt. Ser ut som jag just fått en flyga inflygandes i ögat. Jaja. 

12 flaskor julmust på tio pers. Bra jobbat. 
 
Kamerakvalité el Ipod. Här är i alla fall salladsskurningen och köttförsstekningen igång. 2000 gram var det, ja. Inge feta och så. 
 
Grädde och sirap som senare skulle bli knäck. Jag hade kunnat dricka det som det var. Fy fan så gott det ser ut.
 
glögg är en självklarhet. 
 
Richard helt lyrisk över att få kavla pepparkaksdeg. Not. 
 
När Tea, Chrizze, Linus och Markus åkt myste vi andra ner oss i soffan och slog på Sunes Jul, det var så jävla bra och så jävla juligt. Såååå.. Hur bra var kvällen på en skala 1-10? I'd say 10000000. 

lördagen packade jag in loppisgrejerna i bilen och åkte till Hallsberg och Uffes Lada, där stod jag, matilda och Elin mellan 10-15 och sålde vita knutar. För er som inte har en aning om vad det är för vita knutar jag skriver om hela tiden: Vita Knuten är ett välgörenhetsprojekt som vi startat. Det går ut på att vi säljer små vita knutar som vi själva tillverkat av sidenband och säkerhetsnålar, man sätter den på jackan, den går att jämföra med rosa bandet. Dock går våra pengar inte till någon bröstcancerfond, utan till tre stycken barnhem i Ukraina. Vi kommer själva åka ner den 2 Januari med julklappar som vi köpt åt barnen på barnhemmen, resekostnaderna står vi för själva vilket betyder att alla pengar vi tjänar på försäljningen av knutarna kommer gå till att köpa julklappar.

sådär ser en knut (och mina dubbelhakor) ut.
matilda och jag blev trötta på alla snåla Ove Sundberg-ar den sista timman och sänkte därför priset på våra varor. 
 
Lågpris-märkte alla varor så att folk skulle fatta. 

Till och med jag var billig som fan. 
 
På kvällen var jag hemma med min far. Vi lagade hemmagjord pizza och såg på Så Mycket Bättre. Vi båda somnade i tvsoffan - sopor. 
 
söndagsmorgonen kunde jag inte sova längre än till 7, hade en dålig dröm. Som egentligen var bra, men bara sålänge den varade. Att vakna ur den sög så jävla mycket. Låg sedan kvar i sängen till tio, förstår inte hur man kan få tiden att gå så fort genom att bara ligga och stirra in i väggen. Guuuuuu 

Klockan ett startade julmarknaden på Askersunds torg, där befann jag mig tillsammans med Elin, Matilda och våra Vita Knutar. Vid ståndet bredvid oss hade vi Tove. Även om det var kallt och och snålt på folk var det ändå ganska mysigt tyckte jag! Vi höll värmen över en brasa som brann i torgparken. 

Senare fick vi flytta ner till hamnen, där var det mer marknad än på torget. Det var dessutom lucia, så det fanns en scen och lite musikunderhållning som Lions höll i. Eftersom vi fått sponsring av dom gick jag fram och frågade lite snällt om dom kunde berätta om oss i mikrofonen, vilket dom gärna gjorde. Efter det gick försäljning skitbra! Det väääärmer så i hjärtat när det kommer fram folk och tackar oss för att vi gör det vi gör, och skänker mer pengar än vad en knut kostar, och frågar om resan. Allt. Jag blir varm när jag ser att andra blir rörda på grund av något lilla jag, och vi har startat. 

underställ var givet. 
 
och varm mössa. 
 
tog en fin bild på vägen in :)) 

det här var innan vi flyttade ner. 
 
 
vår lunch ♥
 
på kvällen åkte jag till Hallsberg för att se min bästastebästa Lisa dansa! Tog tyvärr ingen bild på henne eftersom jag hade fullt upp med att filma, ska väl försöka ladda upp videon här! Hon var så bra att jag blev rörd, haha. Så fjollig. 

Det var nästan allt jag hade å säga. 

Kan meddela att vi börjat med julshowen. Numera repar vi heldagar, idag fick vi komma in i aulan och börja med koreografi, det kommmer bli så jävla grymt i år!!! Premiär om en vecka! 

Pussssss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0