För första gången på länge

har jag faktiskt inte suttit hemma hela helgen , det är nämligen
vad lilla fröken uttråkad brukar göra på helger..
nu känner jag att bloggen inte riktigt hängt med de senaste
dagarna så nu tar jag ikapp allt
full fart

Detta inlägget kommer bli långt, så om ni inte orkar läsa det
tycker jag iallafall att ni skrollar ner och tittar på bilderna
There are a lot of them

Måste börja med att berätta vad QUEEN ALICE är för någonting
för annars kan det blir jobbigt att läsa detta inläggg :))


QUEEN ALICE är en samarbetskonsert mellan sydnärkes musikskolor,
dvs askersund, kumla och hallsberg
vilket betyder att vi var väldigt många personer på scen, närmare 300
faktiskt. så det var en hell of a show kan jag lova er, med en riktigt
orkester och kör. solosången stod magnus bäcklud för......
nu sitter säkert hälften av er och undrar vem fan han är så jag visar
er en bild



om ni fortfarande inte vet vem denna man är
då har ni kollat för lite på meldifestivalen :)
Han deltog för några år sedan tillsammans med Jessica Andersson
Fame - Give me your love...... nog om det

Att göra denna konsert har krävts en hel del repetitoner
I torsdags var det en sådan i ishallen i hallsberg där hela konserten
var
Låtarna som spelades var QUEEN låtar. Och mellan låtarna hade en
drama grupp sattit ihop en teater about Alice i underlandet
(där av QUEEN ALICE)


För att slippa åka hem till Askersund och sen tillbaka till hallsberg
i torsdags stannade jag kvar och umgicks med min vän John
Egentligen skulle vi fiska men eftersom det regnade så stannade
vi inne med matteboken och filmer och bestämde oss för att
ta fisket dagen efter, fredagen

På fredagen var jag och alla andra Queen Alicare lediga från skolan
eftersom vi hade ett genrep och en konsert


Godmorgon och så


Teus latinus

Efter showen mötte jag upp John, vi åkte hem till honom och väntade
på Axel som skulle följa med och fiska.. när han kom hade han med
sig Oskar och Junis


grabbarna åkte bräda och jag trampade på cykel bakom :D:D:DD








Efter typ trettioelva år kom vi fram till tisaren där vi skulle fiska
men eftersom axels morföräldrar inte var hemma så skeeeeet sig allting


Take That jr








Sen ba rätt som de va låg det en huggorm där som dom
va tvuuuuuuugna att peta lite på



Slut på bilder
Senare åkte alla hem till Axel och grillade och pratade och sådär kult
drog därifrån runt tolv



Idag var det bara att dra sig till Hallsberg igen för att göra två konserter
Säger bara - Mycket trevlig dag, Jag älskar alla jäkla underbara människor


Moa gett'n ready for the show



Knas


Läktarn fylls






Efter första konsert drog vi (ettt heeeeeeelt gäng) till ica och handlade glassar
många glassar






En massa Queen Alicare på Ica











SLUUUUUP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0