"My name is Robbie fucking Williams"



nu tänkte jag berätta lite om hur det var på resan .
den började alltså i lördags. tanken var att åka till danmark,
se konserten samma kväll som vår ankomst och sedan
åka hem två dagar senare . alltså på måndagen.

vi kom till danmark på förmiddagen i lördags, då checkade
vi in på vårat hotell och sedan tog vi tunnelbanan till arenan
nästan på en gång, för att jag ville köa . ville stå längst fram.

  

vid parken var det rena rama konsertkänslan. folk
satt på filtar och köade med varsina bärs och korvar . alla pratade
och skrattade,det var fint väder och allt var bäst!

en och en halv timma senare: det var en kvart kvar till insläpp,
folk började resa sig upp och plocka fram sina biljetter för att
så fort som möjligt komma igenom kontrollerna och få en bra
placering inne på arenan

då kom vakterna ut
, och jag trodde att det skulle börja
förbereda inför insläppet. men, den som står längst fram börjar
prata. jag förstår inte danska men lyckades ändå höra:
robbie williams - matförgiftad - inställt

först trodde både gustaf och jag att det var ett skämt. det kom
så oväntat och i helt fel tidpunkt. sen vände sig vakterna om och
gick in, kvar stod 40 000 chockade fans. gustaf kramade om mig
samtidigt som tårarna började rinna. jag satte mig ner på marken
med ansiktet nerkrävs i händerna och bara grät. det var fler som
grät, ändå kändes det som jag var den besviknaste människan
på hela jorden

sen var den kvällen förstörd, jag seriöst hatade mitt liv

redan tillbaka på hotellet började vi leta biljetter till någon av de
kvarstående konserterna . de två alternativen var antingen att:

göra en ren jäkla chansning på att robbie blivit frisk två dagar senare
och åka till amsterdam för att se deras konsert där. eller: åka hem,
boka flyg och biljetter till fredagens konsert som kommer att vara i
hamburg - tyskland.

på morgonen tänkte vi, varför inte fortsätta ner till holland när vi
ändå är här. därmed var det bestämt. vi bokade biljetter till både
konserten och ett hotell i amsterdam och åkte iväg . den dagen åkte
vi bil i sju/åtta timmar, hann komma ända till utanför holland,där
övernattade vi och sedan åkte vi hela vägen till amsterdam dagen
efter.

 

KONSERTEN

Även den här gången ställde vi oss i kön redan två timmar innan
insläpp, det var de snabbaste två timmarna i mitt liv. hade så mkt tankar
i huvudet att jag glömde bort allt. var mycket orolig över att robbie
skulle vara sjuk även denna gång



regnet öste,så vi fick stå med de här plastpåsarna på oss



men när kontrollerna öppnades och folk började strömma in på arenan
blev jag lugn . gustaf och jag sprang,vilket resulterade i en plats
längst fram. där slog vi oss ner och väntade på förbandet . pet shop boys.





efter det dröjde det inte länge innan en klocka började ticka på
storbildsskärmen
hela publiken räknade ner



klockan tickade och när tiden var nerräknad klev grabbarna
upp på scenen . alla utom en, jag kollade mig omkring,
"vart är robbie?" han var inte med upp.

 

sen sjöng dom några av låtarna som dom gjorde tiden efter
att de kickat robbie. när de bara var jason,gary,mark och
howard

filmade lite
jag tror att ni alla känner igen den här låten faktiskt



sen,efter tre/fyra låtar kom robbie upp på storbildsskärmen
och Let me entertain you började spelas

det här var det sjukaste!





här hade jag overklighetskänsla, jag kunde inte fatta att han
stod framför mig. hans kropp, utseendet, rösten, rörelserna,
tatueringarna . jag har sett allt,hört allt av honom - men aldrig
i verkligheten,och han var precis som jag visste att han var.
för bra och för fin för att vara sann.
låter jätttedumt,går inte riktigt att beskriva hur underbart det
var.

rock dj:



Det här klippet är så fint. Han pratar lite innan.
värt att lyssna på:
This is angels


på  "feel" åkte han med en kran över publiken och touchade händer .
på slutet var han riktigt nära men inte tillräckligt:





det här är första gången hela gruppen var på scen samtidigt
under konserten

the flood:






robbie

sen spelade dom min favvolåt på nya albumet:
SOS





och det här klippet tycker jag alla ska titta på:

dom pratar om hur det gick till när robbie blev kickad från
bandet för ca 15 år sedan.
jason påstår att robbie lämnade av egen vilja och robbie säger
att det var jason som bad honom att dra



på något sätt har båda rätt, för robbie tänkte hoppa av efter deras turné,
då sa jason "om du ändå ska lämna oss kan du lika gärna göra det före
turnén.



där var konserten slut. dom gick runt och skakade hand med folk vid
stängslet innan dom gick av scenen.

tunnelbanan tillbaka till hotellet var proppfull med folk. det var
tusentals med människor som skulle ta sig från arenan in till centrum.
jag var huuuuuuuur lycklig som helst.

tills jag skulle försöka sova, folk härjade och gapade nere på gatan
hela natten. vi hade lyckats hamnat i något porrkvarter, vi var
grannar med en såkallad gay cinema. bögklubbar fanns, mycket
sex och porr överallt.



på allt detta hade amsterdam kyrkklockor som enligt mig var
igång hela natten. jag hörde dom klonka och ha sig flera gånger.
på morgonen var jag så ilsk så, ni skulle hört mig . det gick inte
att sova i den där skiten.

PLUS, ATT HOTELLET VAR SÅ JÄKLA TATTIGT! HELA RUMMET
VAR SNETT, SÅ JAG KUNDE BARA LIGGA ÅT ETT HÅLL, FÖR
LA JAG MIG MED MAGEN VÄND MOT VÄGGEN SÅ GLED JAG
UR SÄNGEN! så snett var rummet, jag var tvungen att ligga å
ta stöd av armarna för att inte glida ur , hah

vi påbörjade vår resa hemmåt som tog två hela dagar.
vi tänkte stanna i tyskland och övernatta, det tog tre fucking
timmar att hitta ett hotell som inte var fullbokat,vi frågade
på omkring 15 st och jag överdriver inte.

det var iallafall riktigt skönt att komma hem efter 12 timmar
i bil i förrgår!




hur jobbigt det än vad att åka bil, så var det helt klart värt det!
hörde på radion hem attt dom funderar på att förlänga sin turné
och även komma till norden , haha. kunde dom ju sagt lite tidigare
:)) men jag hoppas det blir så, för isf drar gustaf å jag på den också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0