SJÖUNDERSÖKNING

lovisa och tove kom hem till mig vid nio imorse, sen åkte vi vidare till våran sjö som vi skulle undersöka haha (ta vattenprover och kolla miljön) det är en liten sjö som ligger uppe i skogen några km ifrån mig, vi kom dit runt tio. vi skulle egentligen gå runt hela sjön men när vi kommit en bit så hittade vi en båt som satt fast med kejda i ett träd så vi började hoppa på kedjan för att få loss båten, lovar att vi försökte alla knep för att få loss den, men efter typ en timma gav vi upp haha. då gick vi tillbaka till därifrån vi startat och gick åt andra hållet. vi hittade maaaassa svamp! det verkligen kryllade av svampar (kolla bilderna), vi fyllde två stora påsar och tre små. sen hittade vi två båtar som låg löst, med åror och allt, vi tog den ena fast att den var typ rutten. så rådde vi runt lite. vi ska nog fixa till den där båten, måla och så :D

GETING STUCKEN
vet ni vaaart jag blev stucken eller? innanför trosorna, herregud.
vi gick där och rätt som det var sved det till som fan,. så jag börjar hoppa och skrika, då rätt som det är svider det till igen..på figret, så jag springer omkring och vet inte vad jag ska ta mig till medans tårarna bara rinner, och tove och lovisa stod där och fattade ingenting. först trodde vi att det var en myra eller nått, men en myra kan fan inte bita så hårt! det lixom blödde. så vi förstod att det var en geting. kan man ha mer otur? två st bett samma gång. och på det stället, hur fan kom den in där? helt jäkla otroligt!

LITE BILDER VI TOG


så här såg stigen ut runt hela sjön, faaatta att det var jobbigt!


en båt låg vid kanten så vi tänkte köra iväg i den men vi lämnade den ganska snabbt. ni förstår nog varför när ni ser nästa bild ;)


..den läckte lite haha, så vi gick vidare


då kom vi till den här, försökte få bort kedjan men det gick verkligen inte. tanten som gick förbi lär ju undrat vad vi höll på med. iaf satt vi här i en timma och försökte bryta upp låset

vi åkte tilloch med och hämtade skruvmejslar hahah


toves brallor gick sönder, hmmm hur gick detta till?


vi gav upp båten och fortsatte att gå, då hittade det här, helt sjukt mycket svamp


så vi plockade och plockade


en liten kantarell :) på det stället plockade vi en och en halv stor påse full,


fortsatte att gå..


och hittade ännu ett svampställe, hahah fetttt mycket :D fast vi
väntade tills vi var klara med sjöundersökningen med att plocka dom.

 
kolla vad vi hittade, stoooor eller?


sen snodde vi den här båten, tove vågade inte åka först för den läckte lite, men sen såg hon att den funkade så då hoppade hon också i. så rodde vi tillbaka till där vi började, vi slapp ju gå iallafall :D

 






tog lite vattenprover vid utloppet. passade på att ösa vatten med min stövel HAHA


tillbaka till badplatsen, käkade maten och så, båten band vi fast på ett hemligt ställe. ;)




vi åkte hem 15.40 :)

Mysigaste dagen, skulle lätt göra om den om jag kunde. Men vi har ju bestämt oss för att fixa den dära båten :D får se hur länge vi orkar hålla den ideén vid liv ;) aja, älskar er tjejer ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0